Перейти до вмісту

Майстер-клас з успішного маркетингу та продажів для експортерів

Заключний майстер-клас Мережі координаційних центрів для бізнесу, створеної за підтримки ПРООН, присвятили питанням маркетингу та продажів. Захід став джерелом корисної інформації як для компаній, що вже налагодили експорт власної продукції, так і для початківців у цій справі.

«Експорт – це надовго», – наголошує спікерка майстер-класу, маркетологиня, консультантка з експорту до Канади та ЄС Наталія Бартків.

Адже підготовка до виходу на експорт – це непростий і довгий шлях, але винагородою може стати зростання продажів і реалізація експортного потенціалу компанії.

Які вигоди отримує компанія-експортер?

Зокрема, це збільшення обсягів реалізації продукції, компанія вже не залежить тільки від внутрішнього українського ринку, отримання більшого прибутку у довгостроковій перспективі.

Проте, необхідно долати і виклики на цьому шляху:

  • Створення та нарощування експортного потенціалу – це довгострокова інвестиція, компанії доведеться витратити час та кошти на підготовку.
  • Експорт передбачає вкладання додаткових ресурсів: компанії доведеться адаптувати свій продукт до смаків споживачів і витрачати кошти на поїздки за кордон, відвідування виставок, друк маркетингових матеріалів тощо.
  • Висока конкуренція в особі іноземних компаній.

«Якщо ви хочете продавати всім, ви не можете продавати нікому», – зазначає Наталія Бартків і радить приділити значну увагу маркетинговому дослідженню, аналізу споживчого попиту.

У тому числі, вивченню трендів та уподобань споживачів, аналізу основних характеристик покупців (місце проживання, вік, стать рівень доходу), визначити цільову групу споживачів.

«Важливо не те, що ви продаєте, а те, як ви це продаєте». На підтвердження такої думки спікерка навела вдалі приклади креативної реклами, маркетингової політики компаній, які знайшли неординарне рішення і отримали винагороду у вигляді збільшення продажів і нових постійних клієнтів.

Загалом протягом місяця відбулось 14 експертних заходів, у яких взяли участь підприємці Донецької, Запорізької, Івано-Франківської, Одеської, Сумської, Харківської та інших областей.

Разом зі спікерами шукали відповіді на непрості питання ведення бізнесу в умовах воєнного часу. Насичена програма курсу охопила теми експорту, виходу на нові ринки, оформлення торгових марок, штрихкодування, НR-інструментів, участі у публічних закупівлях, міжнародних грантових програмах і проєктах підтримки бізнесу.

Відеозаписи майстер-класів доступні за посиланням: http://surl.li/dqxmv

Нагадаємо, Мережа координаційних центрів підтримки бізнесу «Разом до відновлення» створена Донецькою, Запорізькою, Івано-Франківською, Одеською, Сумською, Харківською ТПП і Торгово-промисловою палатою України за підтримки ПРООН.

Проєкт реалізується в рамках швейцарсько-українського Проєкту “Зміцнення членських бізнес-об’єднань мікро-, малих і середніх підприємств в Україні”, який впроваджується Програмою розвитку ООН в Україні (ПРООН) у співпраці з Міністерством економіки України і за підтримки Швейцарії.