Мережа координаційних центрів для бізнесу посилює знання підприємців щодо нових каналів збуту
«Пошук нових каналів збуту та підвищення продажів для релокованих підприємств» – така тема майстер-класу, проведеного Мережею координаційних центрів для бізнесу за підтримки ПРООН 14 жовтня. Організатор – Донецька торгово-промислова палата.
В умовах воєнного часу український бізнес продовжує тримати економічний фронт, адаптуватися до нових непростих умов і відповідати на виклики сьогодення. Часто підприємства, релоковані до більш безпечних регіонів України, мають робити неординарні кроки, освоювати нові напрями діяльності.
Ведуча майстер-класу – Світлана Насирова, бізнес-тренерка, ведуча стратегічних і комунікаційних сесій, консультантка з розвитку та стійкості бізнесу – розповіла про три найоптимальніші сценарії бізнес-діяльності у нових умовах.
Сценарій № 1 – переорієнтація бізнесу на нову потребу.
Цей сценарій базується на тому, що ми розуміємо, як зменшилися потреби у певній галузі або ніші. Завдання бізнесу – створити новий продукт у відповідності до цих потреб. Наприклад, швейні цехи переорієнтовуються на пошив одягу для ЗСУ, обувні майстерні почали шити тактичне взуття для ЗСУ.
Сценарій № 2 – запуск нових продуктів «з нуля».
У цьому випадку експертка радить:
- робити постійний моніторинг попиту;
- читати офіційні економічні статті, брати участь у вебінарах консультантів, грантодавців та вивчати базові потреби на рівні запиту країни;
- спостерігати за запитом пересічних громадян в місцях проживання;
- прораховувати бізнес-моделі під нові продукти та ніші;
- запускати стартапи під вашу бізнес-ідею.
А ще – враховувати перспективні галузі, на яких буде базуватися відновлення економіки вже після Перемоги України:
- напрям забезпечення продуктової безпеки;
- бізнеси, які будуть забезпечувати військово-промисловий комплекс;
- будівельні компанії;
- медичний / фармакологічний бізнес
- ІТ-бізнес;
- логістика.
Сценарій № 3 – вихід на зарубіжний ринок.
Світлана Насирова відзначає надзвичайну перспективність розвитку зовнішньоекономічної діяльності, але наголошує: необхідна ретельна підготовка і навчання.
Зокрема, експертка радить експортерам-початківцям:
- пройти навчання з питань експорту та виходу на міжнародні ринки;
- вивчити ринок та попит, зробити аналіз конкурентного середовища;
- визначити важливі технічні питання з логістики, сертифікації, юридичного оформлення;
- зробити прорахунок бізнес-моделі
- тестові продажі.
Серед інструментів підвищення продажів спікерка детально зупинилася на digital-інструментах (зокрема, вагомій ролі сайту у просуванні компанії, використанні можливостей соцмереж, месенджерів), офлайн-засобах підвищення продажів для локального бізнесу, інструментах запуску В2В-продажів.
Нагадаємо, Мережа координаційних центрів підтримки бізнесу «Разом до відновлення» створена Донецькою, Запорізькою, Івано-Франківською, Одеською, Сумською, Харківською ТПП і Торгово-промисловою палатою України за підтримки ПРООН.
Загалом серія майстер-класів складається з 14-ти експертних зустрічей.
Програми майстер-класів розраховані на представників мікро-, малого та середнього бізнесу, громадські організації.
Обов’язкова реєстрація за посиланням: https://bit.ly/3M9f0bn
Додаткова інформація за тел.: 044 334 64 13: «гаряча лінія» Мережі координаційних центрів підтримки бізнесу «Разом до відновлення» – у голосовому меню оберіть 4 пункт.
Проєкт реалізується в рамках швейцарсько-українського Проєкту “Зміцнення членських бізнес-об’єднань мікро-, малих і середніх підприємств в Україні”, який впроваджується Програмою розвитку ООН в Україні (ПРООН) у співпраці з Міністерством економіки України і за підтримки Швейцарії.